i-modnie.pl

i-modnie.pl – moda, uroda. lifestyle

Kasza jaglana
Dieta

Kasza jaglana – właściwości i wartości odżywcze

Ułożenie prawidłowej diety nie jest łatwym zadaniem. Łatwo można popaść w rutynę jednego produktu. I tak najczęściej w porze obiadowej na talerzu lądują ziemniaki. Dużo osób zapomina o jakże cennych produktach, jakimi są kasze. Jęczmienna, gryczana czy jaglana są znane w społeczeństwie od wieków. Na uwagę szczególnie zasługuje kasza jaglana, która szczyci się bogactwem wartości odżywczych oraz właściwości leczniczych. Jeżeli nadal nie spożywasz kaszy z prosa, poniżej dowiesz się, dlaczego warto.

Jakie właściwości ma kasza jaglana?

Kasza jaglana jest pokarmem niemal idealnym dla osób borykających się z problemami układu pokarmowego. Ze względu na niską zawartość błonnika jest lekkostrawna. Nie powoduje nieprzyjemnych dolegliwości trawiennych, a także wspiera pracę żołądka. Osoby chorujące na celiakię doceniają ją za brak zawartości glutenu. Stanowi ona jeden z podstawowych produktów ich diety.

Regularne spożywanie jagły może powodować obniżenie cholesterolu we krwi. Ma wpływ na polepszenie pamięci oraz koncentracji dlatego powinna się znaleźć w menu każdego ucznia, studenta, a także osób pracujących umysłowo. Działa także moczopędnie, co poprawia funkcjonowanie nerek. Sporą ciekawostką jest, że proso ma pozytywny wpływ na stan jamy ustnej, hamując rozwój bakterii. Dzięki temu poprawia się znacznie jakość oddechu.

O właściwościach kaszy z prosa powinny pamiętać osoby rozpoczynające proces odchudzania. Jest ona bogata w węglowodany złożone, które zapewniają sytość, przy jednoczesnym utrzymaniu prawidłowego poziomu cukru we krwi. To wyznacznik stabilnego poziomu energii przez długi czas. Ponadto stanowić podstawę dania głównego, jak i przekąski. Popularne jaglanki są świetną alternatywą dla kanapek lub owsianki. Zawarty w niej błonnik dodatkowo poprawia perystaltykę jelit.

Kasza jaglana — wartości odżywcze

Śmiało można powiedzieć, że kasza jaglana to bogactwo witamin i składników mineralnych. Jej podstawowym makroskładnikiem są węglowodany. Można z powodzeniem zastąpić nią posiłki mięsne ze względu na wysoką zawartość białka. Jest ono bogate w takie aminokwasy jak:

  • metionina,
  • leucyna,
  • izoleucyna.

Wśród składników mineralnych zawartych w jagłach należy przede wszystkim wymienić: magnez, fosfor, cynk, mangan, miedź, a także witaminy z grupy B. Charakteryzuje się wysoką zawartością żelaza, dlatego powinny ją spożywać osoby z borykające się z jego niedoborem. W swoim składzie posiada również krzem, który bezpośrednio wpływa na kondycje włosów i paznokci. Znajdziemy w niej także bogactwo nienasyconych kwasów tłuszczowych wzmacniających wiele funkcji organizmu.

Kasza jaglana wpływa na przywrócenie równowagi kwasowo-zasadowej. Jest ona podstawowym składnikiem diety zasadowej, polecanej osobom z problemami z niestrawnością. Spożywanie prosa wzmacnia układ odpornościowy, jednocześnie chroniąc przed wirusami. Pomaga pozbyć się kaszlu dzięki swoim właściwości osuszającym. Powinna stanowić podstawę diety osób starszych ze względu na pozytywny na pamięć i koncentrację.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *