Dieta na płaski brzuch – czy potrzebny jest jadłospis?

0
97

Coraz więcej osób marzy o zgrabnej sylwetce, którą można osiągnąć przede wszystkim dietą. Istotne są również ćwiczenia, ale i tak wiele zależy od spożywanych dań. Warto poznać produkty, której znajdują się w diecie na płaski brzuch.

Na co zwracać uwagę, by uzyskać płaski brzuch?

Spożywane produkty powinny dawać uczucie sytości, być bogate w błonnik oraz dostarczać nienasycone kwasy tłuszczowe. Dieta na płaski brzuch powinna opierać się na zdrowych produktach przyśpieszających metabolizm. Wcale nie trzeba trzymać się konkretnego jadłospisu. Należy jednak pamiętać, że nie powinno się przekraczać dziennego limitu kalorycznego – można go ustalić licząc zapotrzebowanie kaloryczne (ręcznie lub za pomocą kalkulatora BMR), a następnie od wyniku odjąć 200 lub 300 kalorii. Dodatkowo dla lepszych efektów powinno się wykonywać ćwiczenia, najlepiej aerobowe przez 30 minut dziennie.

Dieta na płaski brzuch – jakie produkty należy jeść?

Odpowiednim wyborem będą pełnoziarniste makarony oraz kasze. Nie zaszkodzi również chude mięso. Z uwagi na bogatą zawartość błonnika ważne są również warzywa (lecz trzeba uważać na strączkowe). Warto zainteresować się produktami bogatymi w kwasy omega-3, które zastąpią niezdrowe tłuszcze trans. Ponadto kwasy omega-3 wpływają korzystnie na przemianę materii. Idealne będą lekkostrawne dania grillowane, pieczone lub gotowane na parze. Można spokojnie jeść jajka. brązowy ryż, wędzone i duszone ryby.

Czego należy unikać, pracując nad płaskim brzuchem?

Przede wszystkim nadmiaru cukru, ponieważ w innym wypadku szybko zostanie przekroczony limit kalorii. Należy również wystrzegać się wszelkich wzdymających produktów (np. roślin strączkowych, potraw smażonych na głębokim tłuszczu). Należy unikać również słodkich napojów i nie nadużywać ketchupu, który zawiera wiele cukru. Trzeba ograniczać też białe pieczywo i przerzucić się na te pełnoziarniste. Oczywiście trzeba też całkowicie zrezygnować z fastfoodów. Co do owoców – lepiej jeść je z umiarem.

Jak przyspieszyć efekty diety na płaski brzuch?

Przede wszystkim ćwiczeniami aerobowymi oraz takimi, które wzmacniają brzuch. Na dodatek powinno się jeść pięć posiłków dziennie, dzięki czemu organizm nie zacznie odkładać tłuszczu. Wyrobienie sobie odpowiednich nawyków żywieniowych oraz regularne ćwiczenia powinny sprawić, że efekty zostaną utrzymane, nawet gdy podniesie się limit kalorii. Można również spróbować wcierać w brzuch kosmetyki modelujące (np. z kofeiną), które rozbijają komórki tłuszczowe. Trzeba jednak pamiętać, że same kosmetyki nie zdziałają cudów.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here